BIM-brukshund!

Idag var vi på riksspecialen för saluki! 182 hundar anmälda, vilket är jättejättemycket för att vara saluki, men fullständigt normalt antal för den här årliga utställningen.

Wahidah visades av Pernilla. Och ÅH, underbara, vackra lilla W. Hon visade sig så snyggt. Travade hur fint som helst, stod hur snyggt som helst och det såg ut som om Pernilla inte gjorde någonting, men något måste hon onekligen ha gjort eftersom Wahidah aldrig någonsin visat sig så fint som nu.

Att  Wahidah visade sig så otroligt fint ledde dessutom till att hon vann sin klass (bruksklass) och blev uttagen till att tävla om bästa rörelser! Dessutom fick hon CK och skulle alltså in för tävlan om bästa tik. Det blev ingen placering eller något i varken bästa tik eller bästa rörelser och hanhunden slog Wahidah i tävlan om BIS-bruks. Men ja, jag är så jäkla stolt över att ha en så kanonfin saluki och dessutom glad att jag känner en så snäll och otroligt duktig handler som Pernilla.

”Exellent breedtype. Beautiful head and expression. Strengh and substance with femininity(?). Balanced angles front and rear. Good deapth of chest. Balaced easy mover.”

Och tja, jag har hysteriskt mycket bilder från idag. Jag kommer lägga upp fler här i bloggen, men det blir nog inte idag om jag inte dricker galet mycket te och äter massvis av godis för att hålla mig pigg.